Thursday 22 November 2012

Apa kita nak buat dengan barang-barang Israel ni?

Assalamualaikum


Semua dari kita tahu apa yang dah pihak Israel laknatullah buat pada saudara-saudara kita di Palestin. Memang sedih. Teramat sedih sehingga satu dunia mengutuk perbuatan Israel terhadap Palestin. Kejam diorang tu seperti robot. tiada hati perut dan tak perikemanusiaan. Kita yang ada kat Malaysia ni janganlah berhenti berdoa untuk saudara kita kat Palestin sana. Semoga mereka kuat mengharungi ujian Allah yang besar ni. 

Alhamdulillah baru-baru ni kita dikhabarkan serangan senjata telah dihentikan. Ini semua berkat doa kita semua. Alhamdulillah terima kasih Ya Allah. Walau bagaimana pun, tak bermakna semuanya dah pulih. Selain berdoa, satu lagi cara yang boleh kita lakukan adalah dengan memboikot segala macam produk Israel. Beberapa buah negara juga dah jalankan kempen memboikot barangan Israel ni termasuklah United Kingdom. 

Kalau di teliti list ni, memang macam agak susah kan kita nak boikot semua. Tapi cuba lah seberapa yang mampu. Membeli barangan Israel adalah sama dengan menyokong Israel. Sama-sama lah kita saling mengingati.

www.tips-fb.com

7 comments:

Umie said...

sgt setuju.. tpi knp asyik Mc'd je yg kene hentam? siap suruh pekerja2 melayu mcd berenti keje bgai.. cian durng.. bgaimana dgn pekerja2 dari company yg dilistkan ni?? erm..

boni kacak said...

kalau kerajaan stopkan utk mengimport barang2 ni, rasanya lebih berkesan... pasti bangsa Yahudi terasa kerugian daripada situ

budoxe said...

banyaknya~

AzarNadhirah said...

Umie : saya setuju juga. sebab org hanya nmpk mcd and starbuck je israel. yang lain diorg tak nafikan. jika niat mmg nak cari rezeki yg halal, insyaAllah Allah mudahkan.

AzarNadhirah said...

Boni : ada logiknya juga. tapi maybe susah kot.

AzarNadhirah said...

thebudoks " mmg banyak kan. yang tak dijangka pun ada.

Unknown said...

Never stop to pray for Gaza...huhu..May Allah bless us..amin