Friday, 19 February 2010

segmen petua: bedak sejuk

ni petua pertama yang bakal saya kongsikan bersama anda semua. jadi girls, take a look.

korang semua mesti tahu apa tu bedak sejuk kan? ala kalau korang pegi kedai, ada bedak sejuk cina dalam kotak kecil tu. tu la salah 1 contoh bedak sejuk. sebelum wujud produk-produk kecantikan yang ada sekarang ni, orang guna bedak sejuk je untuk kekalkan kecantikan diorang. sekarang ni, ada macam-macam produk bedak sejuk. korang pegi je pharmacy. melambak-lambak. ada yang dicampur ngan susu kambing dll.

kenapa bedak sejuk?
bedak sejuk ni sesuai untuk semua jenis kulit. tak kira la kulit korang jenis berminyak ke, jerawat ke, kering ke. jadi, korang tepek and sapu je kat kulit. senang kan?

kat sini saya sertakan kebaikan bedak sejuk ni
1. melicinkan kulit muka
2. memberi kesegaran pada kulit
3. mengurangkan kadar pengeluaran sebum/minyak pada kulit

4. menanggalkan sel kulit mati
5. bantu sejukkan kulit

6. membersih & menegangkan wajah


banyak kan kebaikan dia. bila kadar pengeluaran minyak dikurangkan, jadi potensi tuk jerawat tu keluar kurang la! :) jadi, selamat amalkan
www.tips-fb.com

6 comments:

Anonymous said...

good petua u wrote there.
right onwards, i nak try la pki bdk sjk. i tau about bdk sjk. tp tk pernah nk giv it a try.
thanks gurl. you are so sweet (:

arxar said...

hai cik anonymous

thanks a lot for ur support.
yep yep u should give it a try. br la dpt kulit lembut halus sperti bella twilight hehe
slmt beramal! :)

enie anwar said...

azar,,be my follower...hehehe,,btw,,pkai bdk sejuk xgatl ke muke??

annah said...

juz apply on the face or there is a way to it?

arxar said...

ernie: ok i will.. :) actually die ta gatal. kalau kite pilih bdk yg sesuai. esp kalau produk2 kat retail shop. sbb ade bahan chem kan.

annah: yeah just apply on ur face. or if u go to pharmacy store, u ask them. mask should be ok :)

Fatin Nabilah said...
This comment has been removed by a blog administrator.